الاثنين، 20 نوفمبر 2017

روماننڤیس حەسەن ئیبراهیم بو صباح كوردستان:


دەما بەحسێ رۆمانێ دهاتەكرن، من هەست بكێماسیێ دكر ژبەر مە وەك دەڤەرا بادینان چو رۆمانێن هەژی نەبوون

دیدار: عبدالرحمن بامەرنی

ژمێژە هاتیە گوتن كو رۆمان خودیكا گەلانە و ئێك ژ رۆماننڤیسێن بەرنیاسێن باژێرێ‌ دهوكێ‌ و خودانێ‌  11 رۆمانێن چاپكری و 5 كومەلە چیرۆكان، د دیدارەكا تایبەت دا بۆ (صباح كوردستان)، بەحسێ‌ هندەك ژ سەربورا خوە یا نڤیسینا رۆمانێ‌ دكەت و بو ئێكەم جار بەحسا ناڤرۆكا دوو رۆمانێن خوە یێن نە چاپكری دكەت.


ـ هەر چەندە تە ب نڤیسینا كورتە چیروكێ‌ یا دەست پێكری، بەلێ‌ دناڤ خواندەڤای دا تو وەك رۆمان نڤیس دهێیە ناسكرن، ئەو چ پالدەر بوون تو بەرەڤ نڤیسینا رومانێ‌ ڤە بری؟
 + راستە من ب نڤێسینا كورتە چیرۆكێ دەست ب نڤێسینێ كریە و هێشتا یێ بەردوامم و دێ بەردەوام بم، ژبەركو چیرۆكا كورت یا هونەری یا بوویە بەشەك ژ ژیانا من، رۆمان ژی چیرۆكەكە یان چەند چیرۆكن، هندەك بابەت نڤیسەری نەچار دكن و ژ سنورێن كورتە چیرۆكێ دەربازی جیهانا رۆمانێ دكن. دەما بەحسێ رۆمانێ دهاتەكرن، من هەست بكێماسیێ دكر ژبەر مە وەك دەڤەرا بادینان چو رۆمانێن هەژی نەبوون، وەك  پشتەڤانیەك ژ بوو رۆمانا دەرڤەرێ من هەموو هەولێن خوە ئێخستنە كاری و دەست بنڤیسینا رۆمانێ كر، ئەز نابێژم من رۆمانا دەڤەرێ پێشئێخست، لێ هیڤیدارم ب وان رۆمانێن خوە من شیابت  خزمەتا رۆمانا دەڤەرێ كربت.


ـ دەما پسیارا رومانێ‌ ژ خواندەڤایەكی دكەین، ناڤێ‌ ئێك ژ رۆمانێن تە دبێژیت، تا نوكە تە چەند رومان بلاڤكرینە و بگشتی تە چەند پەرتوك هەنە؟
 + جهێ شانازیێ یە ناڤێ من د ناڤ رۆماننڤیسان دا بێتە گۆتن و ئەو نڤێسینێن من وەك رۆمان بێنە هژمارتن و ببنە پشتەڤان ژ بو رۆمانا كوردی. سەبارەت پسیارا تە، من یازدە رۆمانێن بەلاڤكری هەنە و نهو دو رۆمان ژ بو چاپێ دئامادەنە و پێنج كومەلێن كورتە چیرۆكان یێن چاپكری هەنە و نهو كومەكا چیرۆكێن هونەری ژ بو چاپێ  یا ئامادەیە.

ـ دبێژن رۆمان خودیكا گەلانە، بهزرا تە رومانا كوردی شیایە وێنێ‌ مە بەروڤاژی بكەت و جیهان مە تێرا ببینیت؟
 + بێگۆمان رۆمان خودیكا گەلانە، رۆمانا كوردی باشترین خودیكە بc كارەسات و دەردەسەری و كارەسات و ژیانا كوردان. جهێ داخێ یە هەتا نهو مە نەشیایە بەرهەمێن خوە نیشا جیهانێ بدن، ئەڤ پرسە دێ بو وی دەمی مینت هەتا رۆمانا مە بۆ زمانێن بیانی بێنە گهورین، ل وی دەمی ئەم دێ ڤێ بەرسڤێ ژ وان گوهـ لێ بن.

ـ تە گوت دوو رۆمانێن نەچاپكری دئامادەنە بۆ چاپێ‌، دێ‌ شێی ناڤەرۆكا ئێكێ‌ ژوا نبو خواندەڤای دیاركەی؟
+ نهو من رۆمانەك ب ناڤێ ( فەرمانا رەش) ئامادەیە ژ بو چاپێ، ئەڤ رۆمانە ل سەر حەفتێ و چار فەرمانێن ب سەر كوردێن ئێزدی دا هاتین. ژ فەرمانا ئێكێ هەتا فەرمانا شنگالێ، هندەك روویدانێ مێژوویێ بخوەڤە دگرت. رۆمانا دوویێ بناڤێ ( لەیلوو)، ئەڤ رۆمانە یا جڤاكی كومەلایەتی یە، ل سەر ژیانا كچەكا شێت و بێخوەدانە، توشی گەلەك كارەساتێن جڤاكی دبت

ژیاننامە
ـ ل دەستپێكا سالێن هەشتێیان دەست بنڤیسینێ كرییە.
ـ ل سالا ١٩٨٥ ئێكەمین بەرهەمێ خوە درۆژنامەیا هاوكاری ژمارە ٧٩١ دا بەلاڤ كریە. 
ـ ل سالا ١٩٩١ دگەل هندەك هەڤالێن دی، كوڤارا (تیرۆژ) ل سێمێلێ دەركر.
ـ ئەندامێ دامەزرێنەر و ‌بەرێوەبەرێ بنگەهێ رۆشنبیری ل سێمێلێ بوو.
ـ ل سالا ١٩٩٢ بوویە ئەندامێ ئێكەتییا نڤیسەرێن كورد تایێ دهوكێ.
ـ ژ سالا ١٩٩٥ ێ‌ وەرە ل ئەلمانیا ئاكنجی یە.
ـ 11 رومانێن چاپكری هەنە و 5 كومەلە چیروك.
ـ 12 دوو رومانێن نە چاپكری هەنە.










ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق